Google Adwords rådgivning

Book en gratis Google Adwords optimeringssession med Casper Frederiksen

Book en adwords optimeringssession

Hvem hjælper folk med at mestre Google Adwords?

Mit navn er Casper Frederiksen og jeg har siden 2008 arbejdet professionelt med Google Adwords. Mit bekendtskab og Google Adwords karriere startede knap så rentabelt. Jeg tør godt erkende at jeg overhoved ikke havde styr på hvad jeg lavede. I teorien er adwords bare noget med at byde på nogle søgeord, så viser Google dine annoncer og du kan få nogle besøgende. Virkeligheden er dog langt mere kompleks, som jeg måtte erkende efter at jeg havde tabt en mindre, for mig, formue fordi jeg ikke havde en forståelse af hvordan platformen fungerede.

Jeg blev bedre til Google Adwords

Istedet for at stoppe med at drive trafik til mine hjemmesider med Google Adwords, så satte jeg mig for at blive bedre og klogere ved at studere Google materiale om adwords samt købe forskellige kurser og coaching fra nogle af verdens bedst anerkendte Adwords eksperter. Resultatet var en solid fundamental forståelse for hvordan adwords fungerer og dermed en indsigt i hvordan man bedst muligt opsætter og optimere forskellige konti.

Jeg har endnu ikke set en konto, som ikke kunne forbedres!

Når jeg gennemgår en adwords konto er der forskellige kriterier som anskues og vægtes i forhold til vurdering af performance for den pågældende konto. Jeg har beskrevet 5 væsentlige kriterier længere nede på siden, som du bl.a. bør have fokus på i dine kampagner.

Jeg har mange års undervisningserfaring i Google Adwords

Jeg har udviklet og afholdt kurser i Google Adwords for Københavns Erhvervsakademi (KEA), Professionshøjskolen UCC samt hos kursus virksomheden IT Kompetence A/S. Derudover har jeg hjulpet virksomheder både med opsætning og rådgivning i Casper & Co regi.

Det er ikke unormalt at mine kursister bliver Google Adwords certificerede efter et kursus hos mig. Netop fordi vi gennemgår hvordan platformen fungerer samt optimeringsmulighederne ved diverse konti.

Hvis det har interesse kan jeg også hjælpe dig

Book en adwords optimeringssession100% Gratis (ca. 20 min. varighed)

Book en adwords optimeringssession
100% Gratis (ca. 20 min. varighed)

Afholdt kurser igennem nedenstående leverandører, for mange hundrede læringssultne kursister:

mail     KEA Københavns Erhvervsakademi Google Adwords Kursus     IT-Kompetence Casper&Co logo black

Fordelene ved Google AdWords

  • Betal kun for hvad du får

    Med AdWords betaler du pr. klik, hvilket betyder at du kun betaler for en henvendelse som potentielt kan blive til en kunde. Slut med høje engangsbeløb og en efterfølgende skuffelse over afkastningsgraden.

  • Målrettet Markedsføring

    Med Google AdWords er det muligt at målrette din online markedsføring således at dine annoncer vises til netop de søgende som leder efter lige præcis det produkt eller service som du tilbyder – i de geografiske områder du ønsker det.

  • Målbare Resultater

    Som virksomhedsejer kan det være svært at forholde sig til om det kan betale sig at markedsføre. Med AdWords er det muligt at måle afkastningsgraden (ROI) da værdifuldt data genereres ved enhver søgning relateret til netop dine annoncer.

  • Hurtige Resultater

    I kampen om at opnå topplacering i Google Søgemaskinen, er AdWords langt hurtigere end f.eks. søgemaskineoptimering, som nemt kan tage 6 måneder før det tager effekt. Med AdWords er du kørende med det samme!

  • Værdifulde Statistikker

    Med AdWords får du indsigt i præcis hvilke søgeord og hvilke af dine produkter/services som er mest populære. Statistikkerne er uundværlige for at optimere AdWords, men kan også bruges til at forbedre din hjemmeside eller søgemaskineoptimering.

  • Fuld Kontrol

    Som AdWords-annoncør har du fuld mulighed for at styre dine annoncer – f.eks. kan du fastsætte et budget-loft, så du ved helt præcis hvad det vil koste dig. Du kan også skrue op eller ned for annonceringen af udvalgte annoncer i tilfælde af f.eks. sæsonprægede produkter.

Google Adwords er på overfladen nemt,
men kan hurtigt blive en bekostelig affære,
hvis fokus ikke er de rigtige steder

Her er en oversigt over 5 essentielle punkter du specielt bør have fokus på:

1

Kampagnestruktur + Kvalitetsresultat + Konverteringssporing

De 3 K’er er ekstremt essentielle når din succes med Google Adwords skal vurderes. Du bør helt klart have en effekt kampagnestruktur for maksimalt udbytte. Dine kvalitetsresultater er en karakter du bliver tildelt af Google Adwords, som er ekstremt vigtig når Google udregner hvad din reele pris per klik er. Til sidst bør du klar have opsat konverteringssporing, for at kunne tracke hvilke søgeord som driver trafikken der konverterer. Det handler i sidste ende om ROI, om at tjene mere end du bruger.

2

Matcher dine annoncer motivationen bag søgningerne?

Søgeord skal matche annoncetekster, som bør matche brugerens intention. Hvis du f.eks. søger på “busrejser til Tyskland”, vil en annonce med teksten; “Ski i Polen?” ikke klare sig ret godt. Du bør ydermere arbejde med matchtypes vedrørende dine søgeord.

3

Følger du op på tabt trafik?

Din hjemmeside konverterer formentlig ikke ret mange af de besøgende. Sådan er det bare - uanset hvem du er og hvor længe du har arbejdet med online markedsføring. Men du kan følge op på de besøgende som ikke tjekkede ud efter at have lagt noget i indkøbskurven, eller få folk tilbage på din hjemmeside dagen efter, hvis de forlod siden uden at bestille dit produkt eller service.

4

Har du gode landingssider?

Adwords kan drive trafikken ind på din hjemmeside og i mange tilfælde når folk arbejder med adwords anskuer de blot søgeordene som brugerne taster samt de annoncer som de klikker på. Efter klikket har adwords leveret varen, din hjemmesides job er nu at konvertere de besøgende til kunder. I dit arbejde med Google Adwords bør du tænke hele processen igennem og arbejde på at optimere dine landingssider for maksimalt udbytte af dine investerede reklamekroner.

5

Tager du ved lære af McDonalds & Amazon?

Gør du som McDonalds & Amazon, når folk køber et produkt eller din service kryds sælger du dem så eller sælger du dem supplerende produkter for at forbedre deres situation og udbytte af det de netop har købt?

Det har ikke noget direkte med Google Adwords at gøre, men indirekte er det ret væsentligt at du har fokus på dit udbytte per kunde du rekvirere igennem platformen. Fokus i din forretning er formentlig på ROI, altså hvor meget du tjener. I sidste ende er vinderen online vedkommende som kan bruge mest på annoncering i kampen om kunderne!

Google Adwords kan optimeres således at du kan betale mindre end dine konkurrenter og stadig ligge højere placeret.

Hvor optimeret er din Adwords?

  • Kontostruktur

    Er din konto struktureret således at produkter/services er opdelt korrekt?

  • Budget

    Hvordan udnyttes dit nuværende AdWords budget, også kaldt AdSpend – bruges dine penge fornuftigt?

  • Annoncer

    Er dine annoncer opsat optimalt med fængende tekster og opfordrende tekst?

  • Søgeord

    Hvordan er dine søgeord udvalgt? Er der samhørighed mellem disse og den overordnede AdWords strategi?

  • Annonceudvidelser

    Drager du fordel af at udnytte annonceudvidelser som telefon-nummer, adresse og links?

  • Mål & Konverteringssporing

    Er der opsat mål og konverteringssporing på dine AdWords således at du har indsigt i dit AdWords afkast?

  • Ændringer & Optimering

    Bliver der regelmæssigt foretaget ændringer og optimeringer på din AdWords konto?

  • Konto Performance

    Hvordan performer din AdWords konto – er der positive eller negative udsigter?

  • Google Analytics

    Er der installeret Google Analytics på din hjemmeside og er det sammenkædet med dine AdWords?

Meget mere end en Adwords optimeringssession

Min overbevisning er at Adwords blot er én trafikkilde til din forretning. Vi vil sammen også finde frem til andre optimeringsmuligheder for at forbedre din adwords performance og for at gå flere besøgende fra øvrige kilder som Googles søgeresultater og Facebook.   

Hver forretning er unik, så der er ikke en løsning der passer til enhver. Hvorfor jeg gerne vil snakke med dig over telefonen. Jeg er villig til at hjælpe dig 100% gratis, du får diverse optimeringstips og øvrige anbefalinger jeg har til netop dig og din digitale markedsføring.

Hvorfor er det gratis? Jeg er villig til at hjælpe folk gratis primært af to årsager. Den første værende at jeg er ret sikker på at jeg kan tilføre værdi til din forretning og når du begynder at tjene mere, så er du mere tilbøjelig til at anbefale mig til dit netværk. Den anden årsag er at jeg får konsulent kunder på den her måde. Hvis vi er et match og jeg kan tilføre tilstrækkelig værdi til jeres organisation, så kan det være at du bliver inviteret til at blive min konsulent kunde. Jeg arbejder dog kun med folk, hvor jeg er helt sikker på at jeg kan løfte deres digitale markedsføring.

Book en tid i kalenderen og lad os få en snak

Det er 100% uforpligtende

Book en adwords optimeringssession100% Gratis (ca. 20 min. varighed)

Book en adwords optimeringssession
100% Gratis (ca. 20 min. varighed)

3 simple trin til at give mig adgang til din Google Adwords

Trin 1: Sådan får jeg adgang til adwords uden at få din adgangskode +

For at kunne se dine adwords kampagner skal du give mig adgang til din konto. Det foregår igennem en paraply-konto jeg har, således at du ikke skal oplyse mig dit login. Du skal blot selv logge ind på din konto og se hvad dit customer id nummer er. Det står øverst i højre hjørne. Det består af tre, tre og fire cifre f.eks. 208-436-0041. Send mig venligst en mail med dette customer id og følg derefter nedenstående vejledning.

 

Trin 2: Sådan får jeg adgang til din adwords konto +

Efter du har oplyst dit Customer ID vil du her efter modtage en e-mail med en invitation til at linke din konto (bemærk det er den e-mail der er benyttet til at oprettet kontoen der modtager invitationen). Hvis du har administrator rettigheder kan du i stedet acceptere din invitation ved at gå ind på Min konto og Kontoadgang i din konto og klikke på Acceptér invitation.

Trin 3: Efter jeg har adgang kan jeg tilgå og optimere din adwords konto +

Efter du har accepteret min anmodning vil jeg kunne logge ind på jeres adwords konto igennem min konto og vil herigennem kunne få et overblik over, hvor vi kan optimere.