Fra sporadisk brug til strategisk anvendelse af Facebook
De 4 kritiske faser, du skal have styr på, for at tjene penge med en Facebook-side i 2016
- Sådan fastlægges dit formål med Facebook
- Sådan implementeres strategien bedst muligt på Facebook
- Lukrative teknikker til at få konverteret fans til kunder på Facebook
4 Gode Grunde
Til at give sig i kast med Facebook, hvis man forsøger at sælge produkter eller serviceydelser digitalt i 2015.
1. Ekstrem præcision
Målret din online markedsføring
Med Facebook er det muligt at målrette din online markedsføring således at dine annoncer vises til netop de brugere som har interesse i lige præcis det produkt eller service som du tilbyder - i de geografiske områder du ønsker det.
2. Hurtige resultater
Se resultater med det samme
I kampen om at kunderne på online, er Facebook langt hurtigere end f.eks. søgemaskineoptimering, som nemt kan tage 6 måneder før det tager effekt. Med Facebook er du kørende med det samme!
3. Fuld kontrol
Du har styringen hele vejen
Som Facebook side ejer har du selv kontrol over hvem dine opslag skal nå ud til når du booster dem. Derudover har du fuld kontrol over hvor meget du bruger på dine annoncer. Du kan fastsætte et budget-loft, så du ved helt præcist hvad det vil koste dig. Du kan også skrue op eller ned for annonceringen af udvalgte annoncer i tilfælde af f.eks. sæsonprægede kampagner.
4. Værdifuld statistik
Boost performance via statistik
Med Facebook får du indsigt i præcis hvilke typer opslag og hvilke af dine produkter/services som er mest populære. Statistikkerne er uundværlige for at optimere din brug af Facebook og afsætte flere produkter løbende.
Her er nogle eksempler på, hvad du kan med en Facebook-strategi for dit brand og virksomhed
- Skab automatisk en enorm strøm af kundeemner til dit produkt eller service
- Tiltræk meget målrettede kundeemner, der er ivrige efter at købe fra dig
- Opsæt et automatisk testimonial-system og få social proof
- Effektive positioneringsmetoder for dit brand
- Opbyg et stærkt fællesskab omkring dit produkt og service
- Konverter fans til super fans, der er ivrige efter at købe det du sælger...og siger det videre
Step-By-Step Tutorials...
Sådan kan du forvandle din Facebook side til en automatisk kundeemnemagnet i 4 simple faser og begynde at tjene penge på den gigantiske sociale platform i 2015.
-
1
Fundamentale elementer for en Facebook-side
Hav de fundamentale elementer på plads for at bygge din Facebook-succes på et solidt fundament
-
2
Opbyg hurtigt en lukrativ fanbase
Efter du har fået etableret din Facebook-side og fået styr på de fundamentale elementer, er det tid til at booste performance og opbygge en lukrativ fanbase…hurtigt.
-
3
Det handler om engagement
Grundet Facebooks nye algoritme er det super essentielt at få engageret sine Facebook fans; til denne fase gennemgås forskellige effektive taktikker hertil.
-
4
Konverter dine fans til profitable super fans
Din Facebook-side tjener et formål. Hvis det er at øge eksponeringsgraden af dit brand og sælge produkter/serviceydelser, er udfordringen umiddelbart på Facebook, at folk ikke ønsker at købe noget i det miljø. Vi kigger på, hvordan du nemt og hurtigt kan konvertere folk til betalende kunder og samtidig være en “hyggelig fætter” på Facebook.
Facebook strategi
4 faser til Facebook succes
Du får adgang til 15 træningsvideoer samt en e-bog
1. Facebook strategi
Guide til en effektiv Facebook-side og overvejelser du bør gøre dig om strategi
2. Facebook Groups vs. Facebook Pages
Hvornår anvendes grupper og hvordan skal man lave en side på Facebook
3. Facebook cover billede
Strategisk anvendelse og forretningsmæssige muligheder med dit Facebook cover billede
4. Facebook tips
4 essentielle tips som de fleste Facebook-sider ikke drager nytte af
5. Facebook husregler
Har I fastsat nogle “husregler” for jeres Facebook-side, som de største brands i DK?
6. Facebook tabs
Se hvordan du kan installere custom tabs på din side og pep din facebook side op
7. Facebook edgerank
Edgerank, hvorfor engagement er så vigtigt og forskellige taktikker til at øge interaktionen og engagement raten på din Facebook-side
8. Facebook opdateringer
Forskellige muligheder for opdateringer for at holde liv i Facebook-siden
9. Facebook events & hashtags
Strategiske muligheder og overvejelser omkring events, milestones og hashtags
10. Facebook konkurrencer
Mulighederne med Facebook konkurrencer og gode eksempler
11. Facebook checkin, like box & embedded posts
Gennemgang af mulighederne med Facebook checkins, en Facebook like box & embedded posts
12. Facebook tilbud
Øget eksponering og direkte salg på Facebook med Facebooks tilbudsfunktion
13. Facebook annoncering
Effektiv anvendelse af Facebooks annonceringsplatform
14. Facebook shitstorms
Facebook shitstorms; hvad du bør gøre, hvis du finder dig selv i orkanens øje og hvordan du evt. kan undgå at ende i en shitstorm
15. Facebook management
Gennemgang af forskellige Facebook management værktøjer
Bonus træning
Denne bonustræning gennemgår den måske mest effektive måde, hvorved du kan sælge dine produkter og services på Facebook
Andre fordele ved at opnå adgang til kurset i dag...
Få adgang til materialet mens det stadig er gratis
Du får automatisk adgang til alle videoer og e-bøger samt øvrige ressourcer når du har delt det
- Sådan fastsættes dit formål med Facebook
- Sådan identificerer du din målgruppe på Facebook
- Find ud af hvad du kan lære af konkurrenterne på Facebook
- Sådan implementeres strategien bedst muligt på Facebook
- Lukrative teknikker til at få konverteret fans til kunder på Facebook
Hvem er dette Facebook kursus relevant for?
Nybegynderen
Du kender til vigtigheden af Facebook, men du har ingen anelse om, hvor du skal begynde eller hvad man skal gøre. Dette online kursus er både for nybegyndere og dem, som har arbejdet med Facebook et stykke tid, men ønsker en mere systematisk og strategisk tilgang til denne sociale platform. De trin-for-trin instruktioner du får, gør det nemt for alle at lykkes på Facebook. Uanset om det er for at øge brand awareness, for at opnå bedre rankings i Google, for at drive trafik fra Facebook ind på din hjemmeside eller for at sælge dine produkter til dine fans. Du vil efter endt kursus vide, hvilke strategier og taktikker du bør implementere for at få reelle resultater hurtigt! Kort sagt så vil I gå fra sporadisk brug til strategisk anvendelse af Facebook.
Marketing- & kommunikationsmedarbejderen
Du arbejder for en virksomhed, og er måske ansvarlig for eller bare involveret i din virksomheds Facebook tilstedeværelse. Du ønsker at vide, hvad I skal gøre, hvordan man gør det, og hvordan man får resultater, så du kan øge din virksomheds bundlinje og vise den øverste ledelse, at Facebook markedsføring ikke er spild af tid. Du ønsker at gå fra sporadisk brug til strategisk anvendelse af Facebook
Iværksætteren
Du har for nylig oprettet din egen virksomhed, eller har allerede været i gang i noget tid, og søger at øge din virksomheds eksponering, antallet af kundeemner og drastisk øge salget af dine produkter/services. Du ønsker at vide mere om Facebook marketing, så du kan gøre det selv, eller i det mindste ved hvordan man gør det, så du derefter kan aflevere det til en på dit hold til at eksekvere, så I kan gå fra sporadisk brug til strategisk anvendelse af Facebook.
Virksomhedsejeren
Du ejer en virksomhed, du har en smule Facebook-viden, men du ved, at der er en større mulighed, der venter på dig på Facebook, når du først forstår, hvordan din virksomhed kan udnytte dette enorme sociale netværk. Du har muligvis ikke tænkt dig at gøre det hele selv, men du ved, at du har brug for at forstå det før du uddelegerer det til anden side. Du ser gerne, at din virksomhed kan gå fra sporadisk brug til strategisk anvendelse af Facebook.
Bonus materiale
Udover de 15 træningsvideoer og Facebook strategi e-bogen får du også adgang til følgende bonus materiale
Facebook begynder guide
[e-bog]
Facebook begynderguide med gennemgang af de muligheder man har med en Facebook profilAffiliate marketing guide
[Online guide]
En guide til hvordan du kan tjene penge ved at sælge andre folks produkter til dine Facebook fansAutomatiseringsværktøjer
[Cloud services]
Gennemgang af forskellige automatiseringsværktøjer, der gør dit arbejde væsentligt nemmereTwitter guide
[PDF]
Guide omkring en strategisk tilgang til Twitter og hvordan du kan få andre til at promovere dit brand