konverteringssystem

Sådan tjente jeg mine første 100.000kr online uden en hjemmeside og får i dag automatisk klienter hver måned.

Har du nogensinde tænkt på at supplere din indtægt ved at sælge noget online? Eller er du behandler, coach, kostvejleder, personlig træner eller lignende og søger flere klienter, men er i tvivl om, hvordan du nemmest og mest effektivt kan få Internettet til at arbejde for dig.

Jeg har selv søgt med lys og lygte efter en ekstra indkomstkilde, bl.a. har jeg startet en app gaming business, hvor vi udgiver spil til iOS, men det var egentlig mere et hobbyforetagende og kræver en del energi, hvis man skal sætte sig ind i app-industrien og udvikle spil. Men faktisk så startede min søgen efter en indtægt online med affiliate marketing, og jeg tjente penge på at sælge andre folks produkter. Du kan læse min affiliate marketing guide som du finder her på siden, hvis du vil vide mere om denne forretningsmodel. Dog er det ikke anbefalingen herfra, hvis vi skal have fokus på at tjene penge online hurtig og gerne en del, så vi kan supplere op eller måske endda helt undgå at have et fuldtidsarbejde, så er den nemmeste måde at sælge noget online er via et konverteringssystem.

Sådan tjente jeg mine første 100.000 kr. online uden en hjemmeside

Da jeg skulle til at sælge online så jeg bort fra min hjemmeside til at starte med. Mit fokus var på at opsætte automatiserede systemer, som ville arbejde for mig – også selvom jeg intet lavede.

Sandheden er, at jeg ikke var en overnight success. Som du måske ved, så har jeg undervist virkelig mange kursister inden for feltet online markedsføring. Det har primært været på et 6 ugers kursus for ledige, men workshops, dagskurser, foredrag, gæsteforelæsninger m.m. er det også blevet til. Jeg har stået på “talerstolen” i mere end 3000 timer.

Har du hørt sætningen her før?

Those who can’t teach. ?

Well, jeg har ret stor viden om flere emner, men vigtigere endnu, så har jeg en del succeshistorier bag mig både inden for SEO, optimerede reklamekampagner, succesfulde social media strategier og ikke mindst e-mail kampagner – bare for at nævne nogle af emnerne. Men det der har gjort den største forskel både for mine klienter, men også for mig selv er uden tvivl implementeringen af konverteringssystemer.

Det virkede i 2009, det virkede i oktober sidste år og det virkede igen her igen i juni/juli måned. Eksempelvis kan jeg oplyse at jeg testede mit første konverteringssystem i 2015, hvor jeg brugte blot 756kr. på Facebook annoncering, som resulterede i en omsætning på mere end 40.000kr. Bemærk at det var uden en e-mail liste, uden at nogen i den branche kendte til mig eller andre forudsætninger.

Jeg startede forfra from scratch – igen.

Og på ganske få dage havde mit konverteringssystem genereret et flow af klienter og opbygget en ny e-mail liste med interesserede kundeemner, hvor nogle senere hen har købt andre services grundet de automatiserede e-mails, som er sat op til at blive sendt.

Hvis du er nysgerrig kan jeg oplyse, at det faktisk var det denne Facebook annonce, der startede min klienttilstrømning:

casper-fb-ad1 casper-fb-ad1

Jeg har som så mange andre brændt mig lun på Google og tænkt, at the big G var svaret på spørgsmålet om flere klienter og salg online, så jeg har studeret Google Adwords og SEO til et niveau, som jeg kun kender ganske få har. Flere klienter får man jo igennem Google, korrekt?

Nej. Ikke nødvendigvis.

Du kan langt hurtigere og måske også nemmere få klienter igennem andre platforme, det kræver bare, at du har et konverteringssystem sat op som sælger for dig.

Din hjemmeside er ikke nok – du har brug for et konverteringssystem

Et konverteringssystem kan starte med, at du tilbyder et incitament for dine kundeemner, som kan tiltrække folk til dig; folk som er villige til at give deres e-mail for at modtage din kundeemnemagnet og dine fremtidige nyhedsbreve. Disse nyhedsbreve handler ikke om “nyheder”, men er indhold som får folk til at stifte bekendtskab med dig og få lyst til at købe, hvad end du sælger.

En anden vigtig pointe er, at du i processen vil opbygge en e-mail database med kundemner som du kan markedsføre til senere hen. Selv hvis de ikke køber med det samme, kan du stadig tjene penge på dem senere hen – uden at lave ekstra arbejde, da konverteringssystemet tager hånd om dem og kvalificerer og sælger automatisk…også 3 måneder fra den dag, de trådte ind i dit univers.  

konverteringssystem

Virker det for dig?

Du tænker måske, at det ikke vil virke for netop din forretning, måske har du ret. Hvis du har en webshop, er det ikke helt så oplagt at implementere et webinar i dit konverteringssystem, med mindre du udvider dit sortiment og sælger et forløb af en art. Hvis du derimod sælger en service som forbedrer din målgruppes situation, så er det uden tvivl vejen frem for dig.

Mange begår også den fejl at tænke, at deres målgruppe er for bred til at et konverteringssystem kan virke effektivt for dem, men til det gør jeg bare opmærksom på, at selv de produkter som har størst mulig kundebase, har segmenteret og valgt at gå specifikt efter individuelle kundeemner med forskellige tilbud.

Lad mig lige sige det igen og denne gang med et konkret eksempel, da det er en virkelig vigtig marketing pointe. Hvis du sælger noget til en utrolig bred målgruppe, så bør du gå efter små grupper. En gruppe ad gangen. Hjælper du fx. folk med stress, kan det formentlig kategoriseres  i forskellige fokuserede kategorier.

  • Stress på arbejdspladsen
  • Stress i dagligdagen
  • Stress hos din Teenagedatter
  • Eksamens-/PræstationsStress
  • osv.

Kan du se, hvordan det fungerer?

Nu taler vi pludselig direkte til én specifik målgruppe, som har en helt konkret problemstilling, de går og tumler med – en problemstilling som du kan være behjælpelig med at løse igennem dine behandlinger. Salget ville kunne ske automatisk, hvis du havde opstillet et konverteringssystem online, som gjorde alt det tunge arbejde for dig.

Efter folk har fundet vej ind på dit nyhedsbrev fordi de har anmodet om adgang til din kundeemnemagnet, så vil det være hensigtsmæssigt nu at sende dem e-mails baseret på, hvad de har udvist interesse for. Du skal naturligvis ikke sende en e-mail med emnelinjen: ‘3 tegn på, at din teenagedatter er ved at udvikle stress’, hvis vedkommende har bedt om information om stress på arbejdspladsen.

Det vil også være muligt at sende e-mails til folk baseret på, hvad de klikker på i de tilsendte e-mails, som er sat op til at blive sendt automatisk. Det betyder nu, at du segmenterer yderligere – og stadig helt automatisk – således, at du målretter dine tekster og salgsbudskaber specifikt til de interesserede modtagere.

En anden væsentlig pointe er at du opbygger målgrupper på Facebook af folk som har en interesse i dine produkter og services eller evt. en målgruppe af folk som læser dine blogpost. Jeg har eksempelvis sat det op således at folk der læser netop denne blogpost kommer ind i en målgruppe på Facebook, som jeg så kan lave en annonce til med mit kommende webinar.

Hvis du er interesseret i at lære at opstille konverteringssystemer i din forretning, så afholder jeg et webinar på tirsdag d. 18 august kl. 20.00, du vil her blive taget igennem processen for at opstille et konverteringssystem i din forretning skridt for skridt og du vil kunne forlade webinaret klar til at implementere det. Du får min vindende opskrift, og jeg gennemgår den med eksempler og viser, hvordan du gør det step-by-step, så tilmeld dig webinaret, hvis du mener, det vil kunne gøre en forskel i din forretning. Det er 100% gratis.

Vil du også have et konverteringssystem?

Et konverteringssystem er et system som automatisk tiltrækker, kvalificerer og sælger dine produkter og/eller services til folk som har udvist en interesse for dit arbejdsområde.

Klik her for at tilmelde dig, hvis du er interesseret i at mestre de 3 flows online enhver forretning skal have styr på for at sælge noget som helst. Du vil tilmed også lære, hvordan du selv kan opsætte sådanne konverteringssystemer i din biks uden tekniske kompetencer.

Leave A Response

* Denotes Required Field