Bedste tip til succes med online markedsføring – Move the Freeline

“Move the Freeline” er et koncept, som jeg først stødte på da jeg fik blev bekendt med David Deangelo’s Double Your Dating side tilbage i 2009. Det er en dating-side der er dedikeret til at hjælpe mænd med at pick up girls. David Deangelo, hvis rigtige navn er Eben Pagan, havde sat sig for at etablere og skrive det absolut bedste og mest værdifulde nyhedsbrev om dating og efterfølgende sælge informationsprodukter, seminarer, workshops m.m. men han startede med at give information væk gratis og solgte en simple pdf e-bog.

Et af de råd du vil få, hvis du spurgte ham om, hvilke tips han ville give for at få succes online, ville være at give noget af ens bedste information væk – gratis. Information andre vil tage penge for. Det mener Eben Pagan er den primære årsag til den massive succes siden fik.

Det at move the freeline har jeg selv praktiseret igennem forskellige nyhedsbreve, f.eks. nyhedsbrevet om SEO, SEM & Sociale medier som er gratis at tilmelde sig og giver indblik i forskellige emner indenfor digital markedsføring.

Emnet der tages op i nyhedsbrevet er native advertising, som er erstatningen til bannerannoncerne online. De nyeste og i mange tilfælde, smarteste form for annoncering man kan gøre online. Et rigtig fornuftigt supplement i forhold til den dalende effekt Facebook har for virksomhederne. Det essentielle ved native advertising (som du får en forklaring på og indsigt i hvordan det fungerer i et nyhedsbrev) er det indhold du producerer. Det indhold du giver væk gratis.

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få tilsendt guider, step-by-step tutorials, m.m.

Movers of the freeline i Danmark

Nogle i Danmark som har valgt at move the freeline og gør det fantastisk er bureauet Brandmovers. De siger om sig selv:

“Brand Movers hjælper virksomheder, brands og organisationer med at være medievirksomheder gennem rådgivning, strategi, udvikling og produktion af content og medier, hvor indhold og indtryk econtent_marketing-magaziner det væsentlige.”

De har i april lanceret Danmarks første (og eneste) magasin dedikeret til content marketing. De laver altså content marketing om content marketing. Og magasinet er ikke bare noget halvfærdigt noget, de lige laver en fredag eftermiddag. Det er virkelig godt!

Brandmover må have en tyrkertro på ‘where attention goes money flows’, for du kan tilmelde dig helt gratis samt få tilsendt et fysisk magasin – helt gratis.

De har i øvrigt ret vedrørende where attention goes money DOES flow, men det behøver altså ikke være dine monies, du kan trygt tilmelde dig deres Content Marketing Magazine uden bekymringer om ekstra omkostninger eller bundne medlemskaber.

Tjener man penge på gi’ det væk gratis?

David Deangelo, eller Eben Pagan, startede med at sælge en e-bog som hed Double Your Dating, og udbyggede herefter sin forretning ret markant online. Siden har han etableret flere forskellige forretninger og etableret forskellige produkter online. Forrige år havde han en omsætning på i alt omkring $20.000.000. Hans fokus er ikke længere på online markedsføring, men i tech-industrien. Det hele startede med at gi’ noget væk gratis. Er du tilbageholdende eller går du de ekstra skridt for dine kunder og giver dem gratis brugbar information?

Personligt opbyggede jeg en gruppe læsere til et nyhedsbrev, hvor jeg igennem fik forskellige freelance kunder – uden nogensinde at skrive i nyhedsbrevet at jeg havde noget til salg! Og jeg havde ingen hjemmeside på daværende tidspunkt. Kun nyhedsbrevet. Gi’ information væk gratis, positioner dig selv eller din virksomhed som en ressource dine kundeemner kan regne med og kunderne vil helt selv finde vej til dig, uden at du behøver tage din sleske sælgerhat på.

Dine næste skridt herfra bør være:

  1. Tilmeld dig brandmovers magazine på deres hjemmeside
  2. Læs, lær og implementer de forskellige strategier og taktikker (det artiklerne omhandler)
  3. Bemærk Brandmovers content marketing taktikker (det de gør men ikke siger)
  4. Implementer hvad du ser som et godt fit til jeres organisation

Jeg foreslår, at du læser deres magasin med to forskellige sæt briller. Første sæt hvor du tilegner dig viden om de omtalte emner og dernæst anskuer du så deres magasin og promotion heraf m.m. med dine marketingbriller og lader dig inspirere for fuld hammer. Implementér, implementér, implementér. (Alternativt kan du også hyre nogle til at lave arbejdet for dig)

For at øge effekten af dine content marketing tiltag, får du en opdatering via nyhedsbrevet omkring det at bruge dit indhold, som en annonce på de forskellige sociale medier og hvordan det adskiller sig fra øvrig content marketing, samt guidelines til oprettelse og anvendelse. Stay tuned.

PS. Hvis du ikke er tilmeldt nyhedsbrevet, kan du blive det på nedenstående link og samtidigt få indsigt i hvordan du kan kopiere min forretningsmodel og skabe en ekstra indtægtskilde online.

Er du enig i at det er et af de bedste tips til succes online?

Leave A Response

* Denotes Required Field