Business Growth Workshop noter

23 siders noter senere sidder jeg tilbage med krampe i hånden og et hoved der snurre efter alt den information, som er blevet pumpet ind i knolden på os hen over weekenden.

Hvad jeg snakker om?

Jeg har tilbragt hele weekenden på Radisson Blu Hotel på Frederiksberg sammen med andre energiske forretningsfolk og succesfulde iværksættere. Den ene presenter havde arbejdet 10 år for Tony Robbins og var ekstrem dygtig til coaching og motivation. Men gutten som primært stod for undervisningen var en gut som havde startet og ejer 11 firmaer. En serieiværksætter med enorm succes (se billedet længere nede). Det er lidt udfordrende at strukturere mine tanker til denne blogpost, da jeg gerne vil give min nye viden videre til dig, som jeg tror ville gavne dig gevaldigt. Jeg har kigget alle mine noter igennem og fundet ti pointer frem. Så her følger de 10 bullet points og efterfølgende en forklaring og uddybning.

  1. Ej dit navn og skab et brand
  2. Work on your business – not in your business
  3. Associated branding
  4. Se mulighederne foran dig…og grib dem!
  5. HSI – High Speed Implementation
  6. ABC – Always Be Closing
  7. Intentional congruency
  8. Zero based thinking
  9. Få en coach
  10. Have fun or get out!

1. Ej dit navn og skab et brand
Branding og marketing er ekstremt vigtigt. Folk googler løs i dag og når de så søger på dit navn, hvad finder de så? Perception is reality

Registrer et domæne i dit navn. Hurray for mig, hvor er du henne? 🙂 Det har jeg allerede gjort. Check. Har du? Det andet domæne som jeg har registreret er CasperCo.dk hvor brandingen er startet i mine YouTube videoer med denne intro:

2. Work on your business – not in your business
Fokuser på at skabe systemer i din virksomhed, så du har sat systemer op til at drive forretningen og på sigt bør du erstatte dig selv, så du kan skabe en ny forretning..eller ta’ på ferie eller hvad du nu ønsker, alt imens virksomheden bliver drevet af gode folk som opererer dine rock solid processer og systemer. Hvis du har modtaget mine nyhedsbreve i noget tid nu, har du på et tidspunkt modtaget en promo af en bog om at skabe systemer. Den hed Work The System og kan købes på amazon.

3.  Associated branding – branding by association
Folk tænker automatisk gode ting om dig hvis du er set sammen med en succesfuld iværksætter. Hvis dit marked er iværksættere naturligvis. Hvem hænger du ud sammen med? Hvem viser du frem at du hænger ud med?

Andrew Smith & Casper Frederiksen

Andrew Smith & Casper Frederiksen

Andrew Smith – Blot her i maj i 2014 havde hans virksomheder i alt en profit på 5 mio. euro. Ejer af 11 virksomheder og flere af dem er franchise forretninger, hvor folk betaler for mr. Smiths systemer og brand.

Casper Frederiksen GooglePartner

David Booth & Casper Frederiksen

David Booth er founding partner at Cardinalpath, som er et stort amerikansk bureau. Han er også fast foredragsholder for Google. Han afholder hyppigt Google events og er internationalt anerkendt for sin viden om anvendelsen af Googles services som AdWords, Analytics, YouTube etc.

Alex Jeffreys & Casper Frederiksen

Alex Jeffreys & Casper Frederiksen

Alex Jeffreys er en Internet marketing millionaire. Han tjener over 500.000 kr. hver måned på sin Internet forretning. Det meste sker igennem email marketing.

4. Se mulighederne foran dig…og grib dem!
Når man bliver spurgt om man vil tale til et seminar fyldt med energiske forretningsfolk, siger man ikke nej tak. Selv om det skal være på engelsk og man absolut intet har forberedt, da det var en in-the-moment-opportunity, hvilket gav mig omkring 20 sekunder til at forberede noget. Folk var heldigvis SÅ cool og helt vilde.

Prøv at se hvor mange der optog det på deres smartphone. Pretty cool. Klippet her er under ét minut, men i denne video alene demonstrerer jeg 5 af de 10 punkter jeg nævner her. Kan du se hvilke?

5. HSI – High Speed Implementation
Money loves speed! Hvor lang tid går der fra at du får en idé, til du har implementeret den? Jeg er ret kvæstet i skrivende stund, men der skal implementeres – der skal skrives en blogpost om der så er stavefejl, manglende kommaer og andet uprofessionelt ved det. Doesn’t matter – HSI!

Overanalyserer du også dine projekter? Når det du egentlig burde gøre var at få implementeret noget – få testet din idé. Din strategi. Teknik. Taktik. Antagelse. Marked. osv. High speed implementation er en fællesnævner hos alle succesfulde iværksættere. En bog du burde læse er Ready, Fire, Aim: Zero to $100 Million in No Time Flat.

Hvad kan du implementere i din forretning i dag, som vi skabe bedre resultater for dig fremadrettet? Do it! Don’t procrastinate! Don’t wait!

6. ABC – Always Be Closing
Okay, klippet herunder er ret underholdende men det er vigtigt at sige at det med always be closing altså ikke indebærer at du skal være en jackass Glengarry Glen Ross her.

Men du burde tænke på om du kunne tilføje noget værdi til vedkommende der står overfor dig og om vedkommende måske kunne være en potentiel kunde. Bemærk jeg ikke sagde sælge dem noget. Det kan det godt være, men det kan også blot være en kontaktperson som kan åbne døre for dig. Så egentlig burde du måske glemme videoklippet og i stedet for at agere jackass som gutten i videoen, så vær en verdensklasse networker – så kommer du længst.

7. Intentional congruency
Intentional congruency er når man skaber synergier imellem sine virksomheder, så de udnytter hinanden. Start en virksomhed og når du har succes her kan du starte en ny på baggrund af den første virksomheds succes. Med andre ord skal du altså ikke sprede dit fokus bredt, men forsætligt arbejde strategisk på dine projekter og virksomheder så de støtter op om hinanden.

Er du interesseret i SEO har jeg en video om det. Hvis du er interesseret i SEO er du formentlig også interesseret i Facebook marketing, så har jeg et kursus om det. Hvis det er tilfældet er du formentlig også interesseret i at opbygge en kunde database og se hvordan du mest effektivt kan konvertere folk fra kundeemner til betalende kunder via de forskellige medier og kanaler (da det er forskelligt). Så kan jeg skabe det til dig – alt sammen støtter hinanden internt i virksomheden og eksternt i andre virksomheder.

Intentional congruency handler om dine virksomheder. Sagt på en anden måde så handler det om at udvide og opbygge din virksomheds værdikæde og kigge på hvad dine kunder ellers kunne være interesseret i at købe. Du kan starte med strategiske samarbejdsaftaler, men anbefalingen var klar. Vejen til total freedom & wealth var igennem opbygning af virksomheder og ejerskab heri.

8. Zero based thinking
Zero-based thinking er en beslutningsproces baseret på at du forestiller dig at du står tilbage på det tidspunkt før du foretog bestemte beslutninger, og står nu overfor det at skulle beslutte om du hvorvidt du ville træffe de samme beslutninger med den viden, du har i dag om deres udfald.

Lad mig give et eksempel. Jeg har brugt utrolig meget energi på SEO og på artikel markedsføring. Da jeg var 3 måneder i Miami Beach med min kæreste fik jeg hende til at skrive artikler for mig og til at koordinere og styre mit outsource team af skribenter.

Google har ændret deres algoritme så det er slet ikke aktuelt længere, det virker ikke det vi gjorde den gang. Men dengang der havde det en effekt, men effekten var ekstremt insignifikant i forhold til hvad vi kunne have opnået hvis vi havde brugt tiden andet steds. Det ved jeg fordi jeg kan sammenligne vores aktiviteter med andre i samme branche som lagde fokus et andet sted og fik betydelig bedre resultater.Så hvad var deres fokus?

Havde vi fokuseret på at sætte et system op som kunne konvertere kundeemner til betalende kunder, så vi kunne tjene pengene hjem som ville blive brugt på annoncering og vi i stedet for at skrive alle de artikler havde brugt energi på at optimere Facebook, Google og Bing PPC kampagner og opsætning af konverteringsmekanismer. Ja, så ville vi kunne styre hvor mange kundeemner vi ville tiltrække og altid skrue op og ned for antallet af hvor mange potentielle nye kundeemner vi skulle bruge den uge.

Jeg ved fokus var et forkert sted og det ville ikke være der i dag også selvom Google ikke havde ændret deres algoritme! Ligesom mit fokus ikke er på SEO for denne hjemmeside, men på at få skabt konverteringsmekanismer, så der kan bruges penge på PPC og derefter kan man altid bruge SEO & sociale medier til at fyrer op under forretningen – evt. hyrer folk til at lave sin SEO og social media, da man jo har konverteringsmekanismerne sat op så man tjener pengene hjem igen.

Altid brug zero based thinking og hver 3 måned bør du anskue din virksomhed udefra og ind med en zero based thinking mentalitet.

9. Få en coach
What you don’t know is hurting you. Alle succesfulde atleter har en coach, succesfulde virksomhedsejere, ledere osv. alle har de den ting til fælles at de har en coach. Vi snakker ikke en coach som stiller spørgsmål og så finder du selv svaret inde i dig. Nej en business coach, en som hjælper dig med at tegne et blueprint for din virksomhed, som du så blot skal eksekvere. Lidt ligesom din GPS i bilen viser dig hvilken vej du skal køre, alt du skal gøre er blot at følge instrukserne og alt afhængig af hvor mange gange du vælger ikke at følge GPS anvisninger og det tempo du lægger for dagen, vil du ende på din destination. Det er blot et spørgsmål om tid. Du mangler bare en GPS til at fortælle dig hvordan du kommer fra hvor du er til hvor du gerne vil hen.

Hvis du er interesseret i at få hjælp til at få udfærdiget en GPS-rute for dig/din virksomhed og du tænker at Internet marketing eller online markedsføring er et vigtigt element i din markedsføring, så er jeg ret sikker på at jeg kan være dig behjælpelig. Send mig en mail, så kan vi snakkes ved. (ABC right 😉 )

10. Have fun or get out!
Den gi’r lidt sig selv 🙂 Men det er lidt vigtigt at notere sig her at man sagtens kan køre surt i det eller miste gejsten for sit virke. Det er ikke tidspunktet man skal kaste håndklædet i ringen. En virksomhed går igennem 4 faser:

  1. Creative phase
  2. Management phase
  3. Dislike phase
  4. Divorce phase

Når du rammer stadie 3 og/eller 4 er det på tide at gå tilbage til stadie 1. Altid arbejd, så vidt det er muligt, i fase 1 – the creative phase. Her kommer vi så tilbage til work on your business – not in it og få en coach, hvis du ikke selv ved hvordan du kommer videre i processen.

Der hvor det bliver rigtig sjovt er når man formår at opsætte systemer online som konverterer ens leads i forskellige kategorier for dig, og så kun bruger tid med de mest kvalificerede. Ikke nok med det, men når du så også formår at tjene penge på de folk som ikke køber dine produkter eller services. Ja, så er det svært ikke at smile. Den dag man har indset at man har fundet et system som gør det muligt at bruge penge på Facebook annoncer og Google AdWords og ikke bekymre dig om regningen, for du har allerede tjent omkostningerne hjem inden du tager kontakt til dine kundeemner per telefon. Det er dejligt. Det er en god dag. Vil du vide hvordan du kan gøre det i din virksomhed? Så send mig en mail men lidt baggrundsinfo om din biks på maks 150 ord. Kort og præcist og gerne et link til din hjemmeside og så kan jeg nedfælde en plan for dig specifik.

Jeg håber du har kunne bruge mine ti pointer her. Faktisk har jeg, i mens jeg har skrevet artiklen, kommet på endnu flere vigtige pointer. Som sagt så har jeg smerter i hånden og 23 siders noter. Lots more to say. Stay tuned and talk soon.

Comments are closed.