ny hjemmeside

Ny hjemmeside som sælger

Står du og skal lave ny hjemmeside? Hvis det er tilfældet er det værd at overveje hvilket formål din hjemmeside skal ha’. Umiddelbart er der 5 essentielle elementer der bør overvejes ved etablering af en ny hjemmeside.

Indhold – Funktionaliteter – Menu – Konverteringer – Design

Hvilket indhold skal din side indeholde? Hvilke funktionaliteter skal den have? Hvordan skal din menustruktur være? Har du overvejet hvordan siden skal konvertere folk til kundeemner eller betalende kunder? Hvilket design skal side have? Hvad skal designet afspejle?

På min egen hjemmeside på domænet her; casperfrederiksen.dk startede med at være en meget enkel hjemmeide, hvor der intet skete og du mere eller mindre kun havde mulighed for at skrive dig op til mit nyhedsbrev. Den tjente ikke rigtig noget formål – siden så således ud:

CasperFrederiksens gamle website

Der var en smule blogposts, men som det fremgår af sektionen ”Seneste fra bloggen” på ovenstående billede, så er den seneste blogpost mere end et halvt år gammel. Absolut ikke vejen frem online – slet ikke acceptabelt, så bør man overveje hvorfor man har en hjemmeside og en blog. Skal siden lukkes ned igen eller skal indhold, funktionalitet, menu, design og konverteringer genovervejes og laves om så det faktisk tjener et formål.

Jeg valgte det sidste og lavede min hjemmeside om. Du bliver nu mødt med lidt flere muligheder når du besøger casperfrederiksen.dk. Du kan læse mere om adwords-, seo rådgivning og facebook markedsføring. Du har også mulighed for at booke en sparringssession om din digitale indsats online. Siden således ud:

casperfrederiksens nye website

Den nye hjemmeside tjener et formål. Her er målet at få booket nogle optimeringssparringssessioner med folk som ønsker sparring hvad angår deres digitale indsats. Forsiden tilbyder 4 indgange til rådgivningssessioner: Adwords, SEO, Facebook eller en generel digital markedsføring sparring.

Indholdet er henvendt til personer som har en hjemmeside og ønsker hjælp til at få flere kunder via adwords, få hjemmesiden højere placeret i Google eller bedre udnyttelse af Facebook. Faktisk så er alle 3 sider informative omkring hver deres respektive emne, således at folk kan læse min konverteringsside og gå derfra med viden omkring hvordan de kan forbedre deres egen markedsføring indenfor f.eks. adwords også selvom de ikke booker en session. Men da det er gratis, er det svært at forstå hvorfor man ikke skulle ville have mit besyn med på sagen 😉

Jeg fik også fikset min 404 side, som nu tjener et bestemt formål – at generere nyhedsbrevstilmeldinger.

casperfrederiksens 404 side

Hvis du bruger wordpress kan du bruge et 404 plugin. Jeg vil klart anbefale at du får etableret en custom 404 side til dine besøgende, som får vist en fejlside.

Hastigheden på din hjemmeside er en væsentlig faktor når Google skal vurdere din hjemmeside, efter jeg lancerede min nye hjemmeside, optimerede jeg også for performance og scorer udmærket på gtmetrix.com performance test.

CasperFrederiksens hjemmeside performance er A og B

Hvis din hjemmeside er opbygget i wordpress, som vil jeg klart anbefale dig hvis du skal lave en ny hjemmeside, så bør du kaste et blik på min blogpost om de bedste wordpress plugins. Så du også kan få en bedre performance på din wordpress hjemmeside.

Sidst men ikke mindst så har relanceringen af min hjemmeside medført flere eksponeringer i Google. Fra 75 eksponeringer til 150-200 eksponeringer om dagen. Den nye hjemmeside gik live der hvor pilen er sat ind på grafen. Ganske fornuftig stigning uden at have lavet noget specielt andet end at installere de essentielle wordpress plugins og konfigureret dem korrekt. Hvis du ønsker hjælp kan du se mere om min SEO rådgivning, så kan vi få optimeret din wordpress side.

casperfrederiksen eksponeringer i google

Lige for at gøre det klart, så er ovenstående graf ikke besøgende til hjemmesiden, så besøgende fra sociale medier, pay per click annoncer og andet ikke en del af grafen – det er udelukkende hvor mange gange siden er vist i Google’s resultat sider. Nogen har foretaget en søgning på Google og min side har været vist.

Jeg føler ikke et behov for at min hjemmeside her skal være den flotteste og smarteste hjemmeside. Fokus er på kundeemner og siden placering i Google er også sekundær. For at få besøgende her og nu og for at få konverteret dem til betalende kunder sker det igennem Facebook og et konverteringssystem.

De besøgende til min hjemmeside bliver alle del af forskellige custom audiences på Facebook og derefter bliver folk så eksponeret overfor en relevant kampagne baseret på deres interesse. Jeg nedfælder en blogpost om processen og hvordan jeg har sat de forskellige målgrupper op på Facebook i en anden blogpost.

Min nye hjemmeside skulle gerne være et bedre alternativ end den forrige dødsyge side med blot én side, klik lidt rundt, kig dig omkring - måske finder du noget du synes om.

Leave A Response

* Denotes Required Field